About us
ブランド名Cは循環を意味するcirculationの頭文字。
素材、作り手とそのバックグラウンド、
ブランドを通したあらゆる係わりが
一過性のものではなく、永く繋がっていくことをテーマにしています。
covid-19の渦中、
家の中に飾る花やカラフルに変えたカーテンにエネルギーをもらい、
外出制限下に友達と作り合う食事に温かみを感じ、元気をもらっていました。
その経験からこのブランドはできました。
Cの商品は日本でデザインし、ネパールの女性たちの手により
1点1点、一目一目かぎ針編みで編まれているハンドメイド商品です。
SDGsの取り組みに賛同し、協力し合っており、
ネパールの女性たちへの就業支援、子供たちへの教育の機会を増やすことを
応援しています。
またできるだけ環境に配慮した素材や染料を使いたいと思っています。
それもcirculationの考えの1つです。
The brand name "C" is an acronym for "circulation.
The theme of the brand is that the relationship between the materials, the makers and their backgrounds, and all the relationships through the brand are not transient, but will be connected for a long time.
In the midst of the covid-19 vortex, I was energized by the flowers in my house and the colorful curtains I changed.
I felt warmth and energy from the meals I cooked with my house mates when I was restricted from going out.
It was from this experience that this brand was born.
C's products are designed in Japan and hand-made by women in Nepal.
We support the SDGs and cooperate with each other.
We support employment support for women and educational opportunities for children in Nepal.
We also want to make our products by using environmentally friendly materials and dyes.It is one of circulation ideas.
C產品由日本設計師設計,
每一個商品皆是每位尼泊爾婦女手工製作
在這個艱辛的疫情中
從五彩繽紛的色彩中獲取能量,
並感受人們手工製作的溫暖,
因而創建了這個品牌。
這次在尼泊爾創造產品也是SDGs的一次新的嘗試。
我們支持並增加尼泊爾婦女工作和教育子女機會的願望。
C是循環的縮寫
品牌所涉及的一切
不是短暫的,
永續是我們的目標。
素材、作り手とそのバックグラウンド、
ブランドを通したあらゆる係わりが
一過性のものではなく、永く繋がっていくことをテーマにしています。
covid-19の渦中、
家の中に飾る花やカラフルに変えたカーテンにエネルギーをもらい、
外出制限下に友達と作り合う食事に温かみを感じ、元気をもらっていました。
その経験からこのブランドはできました。
Cの商品は日本でデザインし、ネパールの女性たちの手により
1点1点、一目一目かぎ針編みで編まれているハンドメイド商品です。
SDGsの取り組みに賛同し、協力し合っており、
ネパールの女性たちへの就業支援、子供たちへの教育の機会を増やすことを
応援しています。
またできるだけ環境に配慮した素材や染料を使いたいと思っています。
それもcirculationの考えの1つです。
The brand name "C" is an acronym for "circulation.
The theme of the brand is that the relationship between the materials, the makers and their backgrounds, and all the relationships through the brand are not transient, but will be connected for a long time.
In the midst of the covid-19 vortex, I was energized by the flowers in my house and the colorful curtains I changed.
I felt warmth and energy from the meals I cooked with my house mates when I was restricted from going out.
It was from this experience that this brand was born.
C's products are designed in Japan and hand-made by women in Nepal.
We support the SDGs and cooperate with each other.
We support employment support for women and educational opportunities for children in Nepal.
We also want to make our products by using environmentally friendly materials and dyes.It is one of circulation ideas.
C產品由日本設計師設計,
每一個商品皆是每位尼泊爾婦女手工製作
在這個艱辛的疫情中
從五彩繽紛的色彩中獲取能量,
並感受人們手工製作的溫暖,
因而創建了這個品牌。
這次在尼泊爾創造產品也是SDGs的一次新的嘗試。
我們支持並增加尼泊爾婦女工作和教育子女機會的願望。
C是循環的縮寫
品牌所涉及的一切
不是短暫的,
永續是我們的目標。